Temat: Zakres oraz obowiązki zawodowe portiera, zastosowanie urządzeń transportowych
Zadanie: Proszę zapisać notatkę do zeszytu:
Pracownicy służby parterowej mają pierwszy i ostatni kontakt z gościem przychodzącym do hotelu.
Pracownicy powinni:
r11; być widoczni przede wszystkim poprzez odpowiedni strój i zawsze dostępni dla gości
r11; być dobrze zorientowani w usługach gastronomicznych i noclegowych oferowanych przez hotel,
r11; umieć zawsze udzielać informacji na temat imprez organizowanych w hotelu
r11; dbać o właściwy wygląd i czystość w holu głównym
r11; dyskretnie kontrolować gości wchodzących do hotelu i wychodzących z obiektu a także tych przebywających w holu
r11; informować ochronę hotelową o osobach wzbudzających zastrzeżenia.
Ilość portierów i bagażowych oraz ich strój uzależnione są od rodzaju i wielkości obiektu. Możliwe jest połączenie zakresu czynności w małych obiektach.
Urządzenia transportowe z których korzysta portier wózki bagażowe, windy itp.
Proszę przeczytać notatkę o zastosowaniu robotów w hotelarstwie.
Sztuczna inteligencja w hotelowym teamie serwisowym– do przeczytania.
Branża coraz częściej sięga też po sztuczną inteligencję do wykonywania zadań związanych z obsługą klienta. W przestrzeni hotelowej pojawią się roboty w roli portierów, czy humanoidy jako konsjerże. Jeden z hoteli w Japonii jest całkowicie obsługiwany przez roboty. Dla hoteli rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji są szczególnie cenne ze względu na zdolność do wykonywania tradycyjnie ludzkich funkcji o każdej porze. Wykorzystanie ich pozwala wyeliminować błędy ludzkie i przynosi właścicielom obiektów spore oszczędności. Roboty ze sztuczną inteligencją są już w stanie poradzić sobie z podstawowymi sytuacjami, w których występuje klient. Najlepszym tego przykładem jest robot AI o nazwie Connie stworzony przez IBM, testowany przez Hilton w hotelu w McLean w amerykańskim stanie Wirginia. Robot, który wykorzystuje technologię poznawczego przetwarzania danych, dostarcza informacje klientom, a przy tym imponująco szybko uczy się ludzkiej mowy, stale doskonali i coraz lepiej dostosowuje swoje umiejętności do spełniania indywidualnych potrzeb gości. Zaprojektowany przez LG robot-portier potrafi zaś dostarczyć bagaż i zamówione rzeczy do pokoi gości, donieść je do oczekującego samochodu, jak również obsługiwać ekspresowe usługi check-in i check-out. Hotel Sheraton Los Angeles San Gabriel jest z kolei pierwszym amerykańskim hotelem, w którym swoje umiejętności sprawdza osiem robotów TUG opracowanych przez Aethona. W hotelu Luma Hotel Times Square w Nowym Jorku, czy Singapore Hotel Jen oraz w wybranych hotelach sieci Aloft Hotels pracują natomiast roboty Relay firmy Savioke.
2. Podaję wam dwa linki do stron, można znaleźć tam krzyżówki ,które w miarę swoich możliwości proszę rozwiązać.