Temat: VIP w hotelu. Obowiązki służb hotelowych w zakresie obsługi gościa VIP.
VIP r11; bardzo ważna osoba (gość) np. głowy państw, ludzie polityki, głowy kościoła itp.
Do obsługi VIP-ów wybierane są osoby o wysokiej kulturze osobistej, znające zasady savoir-vivre-u, dyskretni o nienagannej prezentacji, zawsze uśmiechnięci, pomocni i potrafiący rozwiązywać konflikty. Zasady obowiązują przy przyjęciu gościa VIP w obiekcie hotelarskim.
1. O przyjeździe gościa muszą zostać poinformowani : dyrektor hotelu, kierownik recepcji, kierownik służby pięter, kierownik gastronomii.
2. VIP zostaje przywitany bezpośrednio po przybyciu przez dyrektora hotelu lub osobę przez niego upoważnioną.
3. VIP otrzymuje przygotowaną wcześniej kartę pobytu.
4. Przygotowanie pokoju gościa powinno być nadzorowane osobiście przez kierownika służby pięter.
5. VIP otrzymuje najlepszy pokój hotelu –zwykle apartament, ważne, by znajdował się w cichej części obiektu.
6. Gość VIP powinien zostać odprowadzony do pokoju przez osobę witającą.
7. Bagaż gościa VIP powinien zostać dostarczony do pokoju w ciągu 10 minut.
8. W pokoju gościa VIP czeka wstawka – uzupełnienie standardowego wyposażenia pokoju o dodatkowe materiały i artykuły. Nie ma reguł, które określałyby wielkość
i składniki wstawki. Często skład zależy od znanych hotelarzowi indywidualnych upodobań gościa VIP. Na wstawkę składają się zazwyczaj:
- list powitalny w niezaklejonej kopercie, adresowany imiennie do gościa, podpisany przez dyrektora hotelu
- kwiaty
oprócz tego mogą być:
- owoce, soki, szampan, czekoladki, ciastka, gadżety hotelowe, drobne upominki.
9. Rano gość otrzymuje prasę codzienną w języku ojczystym lub przez niego znanym.
10. Jeśli gość zamawia budzenie, nie stosujemy budzenia automatycznego. Powinno być zrealizowane telefonicznie przez pracownika hotelu.
11. W restauracji gości jest odprowadzany do stolika. Obsługiwany sprawnie i szybko przez minimum 2 kelnerów.
12. Hotel może także zapewnić gościowi VIP możliwość bezpłatnego korzystania z zazwyczaj płatnych dodatkowo świadczeń czy usług.
13. W stosunku do gościa VIP nie stosujemy zasady ograniczenia kredytowania. Należy umożliwić gościowi opłacenie rachunku przy wyjeździe.
14. Przy wyjeździe gość VIP jest żegnany przez osobę, która go przywitała.
Napisz kto jeszcze może być VIP–em. Prześlij zadanie na maila lub Messenger.
mariola.walczak@onet.com.pl