1.Każdy obiekt hotelowy musi spełniać wymagania higienicznosanitarne , które określa ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI TERENOWEJ I OCHRONY ŚRODOWISKA z dnia 26 lipca 1973 r.
1. W zakresie obowiązków działu służby pięter obiekt hotelowy musi :
Utrzymywać w porządku wszystkie pomieszczenia oraz przyległy teren
Dopilnować, aby wszystkie pomieszczenia powinny być suche
Zapewnić odpowiednią ilość koszy na śmieci w całym obiekcie
Posiadać magazyny na czystą i brudną bieliznę
Transportować bieliznę do pralni w zamkniętych opakowaniach
Zapewnić każdemu gościowi czystą bieliznę pościelową i ręczniki i zmieniać je w okresach czasowych ustalonych dla poszczególnych kategorii
Zwalczać gryzonie i owady
Dezynfekować pomieszczenia, w których przebywał gość zakaźnie chory oraz urządzenia higieniczno-sanitarne.
2.Zadanie domowe
Zapoznaj się z pozostałymi wymaganiami higienicznosanitarnymi dla hoteli w podręczniku
M. Halamy ’ str.128’129 .
Proszę zapisać temat lekcji i notatkę w zeszycie.
Temat: Dezynfekcja, dezynsekcja, deratyzacja
1.Zgodnie wymaganiami higienicznosanitarnymi każdy obiekt hotelarski musi
dezynfekować pomieszczenia, w których przebywał gość zakaźnie chory oraz urządzenia higieniczno’sanitarne. Pokój, który zamieszkiwała osoba zakażona, może być wynajęty po jego dezynfekcji i za zgodą organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
zwalczać gryzonie i owady , w tym celu dokonuje się dezynsekcji i deratyzacji.
1. Dezynfekcja (odkażanie) ’ niszczenie lub ograniczenie drobnoustrojów chorobotwórczych środkami chemicznymi i fizycznymi, w celu zapobiegania zakażenia.
2. Wyróżnia się 2 rodzaje środków dezynfekujących
chemiczne (roztwory, emulsje, zawiesiny)
fizyczne (czyszczenie mechaniczne ( poddanie działaniu wysokiej temperatury lub napromieniowanie promieniami ultrafioletowymi).
Zadanie
Napisz co to jest dezynsekcja i deratyzacja. Możesz skorzystać z podanych poniżej stron internetowych lub innych źródeł informacji.
Zadanie prześlij na maila. W razie pytań proszę o kontakt. Życzę powodzenia 😊
Proszę zapisać temat lekcji i notatkę w zeszycie. Temat : Czynności porządkowe w części noclegowej.
1. Podstawowym celem sprzątania jednostek mieszkalnych jest bezpieczeństwo sanitarne gości. Nie wszystkie czynności porządkowe muszą być wykonywane codziennie. Częstotliwość tych prac określa grafik czyli harmonogram prac. Na podstawie harmonogramu kierownik służby pięter rozdziela zadania między swoich pracowników.
2.Rozróżniamy następujące rodzaje sprzątania: Sprzątanie codzienne, okresowe, sezonowe, gruntowne, okolicznościowe,
2. Sprzątanie codzienne (inaczej bieżące) w części noclegowej obejmuje doprowadzenie do czystości jednostek mieszkalnych i węzłów higieniczno’ sanitarnych
Pokojowa przy sprzątaniu codziennym wykonuje następujące czynności w pokoju
otwiera okna, aby przewietrzyć pokój
ściela łóżka
usuwa odpadki ze stołów, koszy popielniczek
oczyszcza wnętrza szaf i szuflad,
usuwa kurz z grzejników i parapetów
czyści (odkurza) dywany, dywaniki, chodniki i meble tapicerowane
zamyka okna po zakończonym sprzątaniu w łazience
myje wannę, kabinę prysznicową, umywalkę, ściany, bidet, muszlę klozetową, kratki spływowe, taborety, posadzkę,
czyści i poleruje armaturę i lustra
Zadanie domowe
Napisz, jakie czynności porządkowe wykonujesz codziennie w Twoim mieszkaniu. Zapisz je w zeszycie i prześlij na maila. W razie pytań proszę o kontakt. Życzę powodzenia 😊