Podstawy hotelarstwa 08.09.2020r.(środa) , klasa II - 3 godziny lekcyjne .
Proszę zapisać tematy lekcji i notatki w zeszycie. Użyj zakreślaczy do zaznaczonych na zielono w notatce wyrazów.
Temat : Rodzaje sprzątania w hotelarstwie.
Pracownicy działu służby pięter poza codziennymi czynnościami porządkowymi ( sprzątanie codzienne/ bieżące) wykonują pewne czynności porządkowe co jakiś czas. Należą do nich: 1.Sprzątanie okresowe ( tygodniowe dwutygodniowe, miesięczne itp.). Obejmuje ono te same czynności co porządki codzienne , a ponadto :
mycie drzwi i okien,
pastowanie i froterowanie podłóg,
trzepanie pościeli, materacy, dywanów,
ścieranie kurzu sza i obrazów,
czyszczenie i mycie kloszy od lamp,
odkurzanie ram i sprężyn w łóżkach oraz przeprowadzanie dezynfekcji,
przegląd pokoju w celu sprawdzenia czy nie ma insektów. 2. Sprzątanie sezonowe odbywa się na wiosnę lub w jesieni i ma na celu przygotowania hotelu do sezonu letniego i zimowego. Zakres sprzątania podobny do porządków okresowych. 3. Sprzątnie okolicznościowe przeprowadza się w obiektach hotelowych po remontach, po większych imprezach, lub też przed ważnymi wydarzeniami np. świętami
Zadanie domowe
Jakie czynności porządkowe obejmuje sprzątanie gruntowne? Skorzystaj z podręcznika Technologia prac w obiektach hotelarskich – str.131 . Możesz skorzystać z internetu.
Zapisz zadanie w zeszycie i prześlij na maila. W razie pytań proszę o kontakt.
Życzę powodzenia 😊
Temat: Techniki prac porządkowych.
Techniki prac porządkowych stosowanych przez dział służby pięter:
1. Umywalkę, wannę, bidet i muszlę klozetową myje się odpowiednim płynem do czyszczenia i dezynfekcji. W miejscach bardziej zabrudzonych używa się pasty lub proszku ( w przypadku wanien z tworzyw sztucznych używa się odpowiednich preparatów). Myte przedmioty należy spłukać i wytrzeć do połysku, najlepiej ścierką z mikrofibry. Części metalowe należy myć odpowiednim środkiem i przetrzeć do połysku.
2. Podłogę odkurza się i myje mopem ze środkiem dezynfekującym, po czym wyciera do sucha i połysku.
3. Półki w szafie, szuflady w biurku i szafce nocnej wyciera się na sucho z kurzu, następnie przeciera odpowiednim preparatem.
4. Okna, szyby przy temperaturze do –3 ° C myje się wodą lub płynem do mycia szkła, poleruje do połysku ściereczką z mikrofibry lub miękkim papierem.
5. Lustra należy umyć ciepłą wodą i wypolerować ściereczką z mikrofibry.
Podobnie czyścimy klosze z lamp.
Zadanie domowe
Po zapisaniu notatki przeczytaj ją uważnie i zapamiętaj zapisane w zeszycie techniki utrzymania porządku.
Temat: Czynności wstępne pokojowej.
Przed przystąpieniem do pracy pokojowa :
1. Przebiera się w szatni w odzież służbową,
2. Zdejmuje biżuterie( pierścionki, łańcuszki, zegarki,) oraz myje ręce,
3. Pobiera od inspektora pięter ( lub recepcjonisty) grafik pokoi do posprzątania, telefon służbowy i klucze (karty) do pokoi,
4. Sprawdza zawartość odkurzacza, a w razie konieczności wymienia torbę na kurz i czyści końcówki,
5. Kontroluje i uzupełnia wyposażenie wózka pokojowej,
6. Przestrzega rozdziału przedmiotów czystych i brudnych na wózku.
7. Przestrzega podziału ściereczek do pracy w określonych miejscach np. inna do muszli klozetowej, inna do umywalki czy glazury itp.
Zadanie domowe
1. Po zapisaniu notatki przeczytaj ją uważnie i zapamiętaj zapisane w zeszycie czynności wstępne pokojowej.
2. Powtórzę wiadomości z działu przystosowanie obiektów hotelowych dla osób niepełnosprawnych. !5.04.2020( środa) – sprawdzian.
W razie pytań proszę o kontakt. Życzę powodzenia 😊