Temat: Rozmowa telefoniczna z przyszłym pracodawcą r11; ćwiczenia.
Proszę odegrać scenkę rozmowy telefonicznej z przyszłym pracodawcą wykorzystując do tego celu swoich bliskich. Jeśli nie znajdziecie chętnych do scenki możecie odegrać ją sami. Pamiętajcie o zasadach o których rozmawialiśmy na poprzedniej lekcji. Dla przypomnienia napisałam je jeszcze raz poniżej. Powodzenia.
Jeśli szukamy pracy przez telefon – pamiętajmy, że siła i barwa głosu, tempo mówienia ma duże znaczenie.
Przez telefon trzeba mieć podobną postawę do tej, którą prezentujemy na rozmowie kwalifikacyjnej. Pewność siebie, swoich kompetencji, zalet i wartości musi być zauważalna również bez kontaktu wzrokowego.
Dzwoniąc do danej firmy, naszym celem jest umówienie się na spotkanie z pracodawcą
Rozmowa powinna być krótka, zwięzła i na temat, nie można przesadzać z ilością pytań, które zadaje się już podczas bezpośredniej rozmowy.
Zanim zadzwonimy w odpowiedzi na dane ogłoszenie nie zapominajmy o tym, żeby mieć pod ręką:
nazwę firmy i jej branżę, jeżeli są podane w ogłoszeniu
nazwę stanowiska
pytania, które chcemy zadać
swoje CV
kartkę i długopis
Już w pierwszym kontakcie telefonicznym musimy być przygotowani na pytania:
dotyczące doświadczenia zawodowego (stanowisko, zakres obowiązków)
o wykształcenie i kwalifikacje
o motywację do pracy
Podczas trwania rozmowy niezbędne jest robienie notatek, które będą zawierać wymagania pracodawcy.
Nigdy na tym etapie nie zadawajmy pytań o zarobki, premie i urlopy.
Trzymając słuchawkę telefonu nie zajmujmy się też innymi czynnościami.
Na pewno podczas rozmowy nie jedzmy, nie pijmy, nie palmy papierosów.
Na zakończenie rozmowy upewnijmy się co do najważniejszych informacji, powtórzmy dla pewności imię i nazwisko oraz zajmowane stanowisko osoby, z którą rozmawialiśmy i z którą jesteśmy umówieni.
Jeżeli zajdzie taka potrzeba, dajmy pracodawcy czas na zastanowienie. Starajmy się jednak o uzyskanie konkretnych odpowiedzi dotyczących terminu następnego kontaktu telefonicznego lub spotkania.
Dziękując za rozmowę, bądźmy uprzejmi i uśmiechajmy się! Mimo, że nie widzimy się nawzajem pozytywne nastawienie przenika również przez łącza telefoniczne!
Edytowane przez marta_malec dnia 22-03-2020 19:09