Zajęcia praktyczne. Prace pomocnicze w pionie pobytowym hotelu. 07.04.2020r (wtorek).
Przeczytaj poniższy wstęp do zajęć. ( nie przepisuj !)
Obiekty hotelowe świadczą szereg usług związanych z obsługą gości hotelowych. Poza podstawowymi usługami : noclegiem i wyżywieniem, pozostałe są dodatkowymi. Należą do nich między innymi : usługa bagażowa, dostarczenie bielizny na życzenie gości do pralni hotelowej, czyszczenie i prasowanie odzieży, room serwice.
Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej może podjąć pracę w hotelu, w służbie parterowej i wykonywać obowiązki portiera, parkingowego, czy też bagażowego. Na dzisiejszych lekcjach spróbujcie wcielić się w rolę bagażowego.
Zapoznaj się ze standardami świadczenia usługi bagażowej ! Zapisz temat lekcji i notatkę.
Temat : Wykonywanie prac pomocniczych związanych z obsługą gości hotelowych . Dodatkowe życzenia gości. 1.Standardy świadczenia usługi bagażowej:
I. Pracownika służby parterowej obowiązuje odpowiedni strój zwany uniformem.
II. W hotelach 4 i 5 * usługa ta powinna być dostępna przez całą dobę.
III. W obsłudze bagażowej obowiązuje dyskrecja i przestrzeganie zasad savoir–vivre–u .
IV. Należy dbać o bagaż gości. Nie wolno pozostawiać bagażu bez opieki.
V. Do transportu ciężkich i dużych rzeczy należy używać wózka.
VI. Nie powinno się przeładowywać wózka. Ładując wózek należy umieszczać ciężkie i większe bagaże na spodzie, zaś lżejsze na górze.
VII. Walizki gościa umieszczamy w przedpokoju, na bagażniku. 2.Przyjęcie bagażu na przechowanie.
I. Bagażowy odpowiada za prawidłowe prowadzenie bagażowni.
II. Po przyjęciu bagażu na przechowanie , bagażowy wydaje gościowi pokwitowanie/ Kwit bagażowy.
III. Kwit bagażowy składa się z dwóch elementów: z części przyłączonej do bagażu oraz potwierdzenia wydanego gościowi.
Zadnie
Opracuj w zeszycie dowolny kwit bagażowy. Możesz skorzystać z podręcznika M. Halamy, część 1, str. 59 Następnie wypełnij go na podstawie poniższych danych gościa . Imię i nazwisko : Jan Kowalski
Czas pobytu: 25–27.05.2020.