Zajęcia rewalidacyjne – logopedia, zajęcia wspierające komunikowanie się
1.Ćwiczenie rozumienia poleceń
Co nam potrzeba? Miseczkę, talerzyk, garnek, cebulę, marchewkę, buraka,
ziemniaka lub inne naczynia, warzywa/owoce dostępne w domu.
Przebieg ćwiczenia: układamy przed dzieckiem dwa lub trzy naczynia dostępne
w domu i kilka różnych warzyw/owoców. Formułujemy do dziecka polecenie: Daj
marchewkę do garnka. Czekamy na reakcję dziecka. Stopniowanie trudności w tym
zadaniu będzie polegać na ilości elementów w sformułowanym poleceniu, bo może
ono brzmieć: Daj marchewkę do miski, cebulę na talerz, a może to być jeszcze
bardziej skomplikowane polecenie: Daj buraka na talerz, marchewkę do garnka,
a ziemniaka do miski itd.
Opis ćwiczenia: zadanie można modyfikować odpowiednio do umiejętności dziecka.
2. Dmuchanie baniek mydlanych, piórka w konfiguracji:
długo- krótko- długo
słabo- mocno- bardzo mocno
Tak, żeby dziecko mogło zobaczyć siłę wydechu
3. Dmuchanie na zawieszone na nitkach małe elementy. Również staramy się różnicować siłę wydechu