* Codzienny czas na naukę w możliwie stałych godzinach, w seriach po około 45 minut z przerwami jak w szkole.
* Oddzielne pomieszczenie/kącik na naukę, gdzie jest dobre światło, panuje cisza i nie ma rzeczy zakłócających/odwracających uwagę (wycisz telefon!).
* Stale doglądaj jak dziecko sobie radzi, a w razie potrzeby wspomóż/naprowadź.
* Motywuj metodą rmarchewkir1;: obiecaj określoną nagrodę (pozwól dziecku wybrać z kilku dobranych przez Ciebie opcji) po zakończonym dziennym czasie nauki i podaj godzinę kiedy to będzie; konsekwentnie nie dostarcz nagrody gdy dziecko nie wypełni dziennego zobowiązania na naukę.
* Chwal za najmniejszy przejaw inicjatywy, każdy najmniejszy sukces czy nawet podjęty wysiłek/próbę.
* Pocieszaj i podnoś na duchu przy trudnościach r11; prezentuj każde zadanie jako zagadkę do rozwiązania.
* Jak dziecko nie może czegoś zrozumieć r11; podawaj konkretne przykłady z życia, narysuj, pokaż na Internecie.
* Jeżeli dziecko ma naprawdę zły dzień i wyraźnie nie może się skoncentrować, daj mu łatwiejsze i bardziej zabawowe zadania, ale podtrzymaj czas rlekcyjnyr1; i pozostańcie w miejscu w którym nauka zwykle przebiega; jeżeli dziecko się buntuje r11; powiedz spokojnie że lekcja trwa dalej, przypomnij o nagrodzie na zakończenie dnia i daj mu przestrzeń aby się uspokoiło.
*Pokazuj, że sam jesteś zainteresowany; jak zobaczysz, że dziecko sobie radzi to poproś by Ci wyjaśniło, co teraz robi r11; niech Twoje dziecko poczuje się jak ekspert!
i najważniejsze: BAWCIE SIĘ RAZEM NAUKĄ! gdy nauka będzie przynosić Tobie radość r11; to będzie i dziecku, bo: EMOCJE SĄ ZARAŹLIWE jak koronawirus!