 |
| Cała Polska czyta dzieciom, i my też! |  |
|
|
Uczniowie Szko?y Podstawowej nr 9-L, dzia?aj?cej przy Specjalnym O?rodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Nowym Targu, przez ca?y rok uczestniczyli w akcji "Ca?a Polska czyta dzieciom". W obecno?ci szkolnej spo?eczno?ci, rodziców oraz zaproszonych go?ci akcja zosta?a uroczy?cie podsumowana.
Na t? chwil? czekali wszyscy mali czytelnicy. Odebrali gratulacje i nagrody za udzia? w konkursach zorganizowanych w ramach akcji. Go?cie mogli obejrze? równie? przedstawienie w wykonaniu uczniów pt. "Szelmostwa Lisa Witalisa", a tak?e wys?ucha? utworów Wandy Szado-Kudasik, czytanych przez poetk? przy wtórze muzyki zespo?u "Bia?opotocanie" z Kro?cienka.
 Uczestnicy akcji "Ca?a Polska czyta dzieciom"
 W ramach akcji dzieci s?ucha?y g?o?nego czytania oraz czyta?y samodzielnie
- Nasi uczniowie maj? ogromne trudno?ci w czytaniu. Nawet przeczytanie kilku s?ów stanowi dla nich du?e wyzwanie, a to powoduje, ?e szybko si? m?cz?, zniech?caj? i nie chc? czyta?. St?d zrodzi?a si? inicjatywa w??czenia naszej szko?y w ogólnopolsk? kampani? "Ca?a Polska czyta dzieciom". W ramach tej kampanii zalecane jest codzienne g?o?ne czytanie dziecku, co ma ogromne znaczenie dla prawid?owego rozwoju - informuje Anita Strama, nauczycielka w SOSW, organizatorka akcji.
 Go?cie zaproszeni na podsumowanie akcji. Z prawej poetka Wanda Szado-Kudasik
W ramach ca?orocznej akcji realizowanej w SP nr 9-L codziennie przez co najmniej 20 minut dzieci s?ucha?y g?o?no czytanych bajek, opowiada?, legend i wierszy. Zorganizowane zosta?y trzy konkursy: plastyczny "Mój ulubiony bohater"; czytelniczy, w ramach którego uczniowie czytali wybrane przez siebie utwory; oraz konkurs wiedzy na temat poznanych i us?yszanych tre?ci. Dzieci pojecha?y tak?e do teatru "Groteska" w Krakowie na przedstawienie "Bajka o Szewczyku", po??czone z udzia?em w warsztatach teatralnych. Pó?niej sami przygotowali spektakl "Szelmostwa Lisa Witalisa".
Organizatorzy dzi?kuj? sponsorowi - PZU ?ycie SA oddzia? w Krakowie za pomoc w organizacji akcji.
(AGN)

|
|
|
|
|
|