 |
| Terapia EEG Biofeedback |  |
|
|
Terapia EEG Biofeedback to część zadania 3: Terapia realizowana jest w ramach projektu "Specjalne potrzeby – większe możliwości", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Założeniem projektu jest objęcie w latach 2009-2011 terapią uczniów Szkoły Podstawowej Nr 9- L. Kwalifikacji uczestników do zajęć dokonuje Zespół Strategiczny Terapeutów w oparciu o analizę dokumentacji ucznia.
Treningi EEG Biofeedback wskazane są dla dzieci:
- z zaburzeniami pamięci i koncentracji uwagi,
- nadpobudliwością psychoruchową ( ADHD),
- z problemami szkolnymi,
- z dysleksją, dysortografią,
- z tremą, reakcjami stresowymi, agresją,
- oraz dla poprawy szybkości uczenia się oraz chęci poprawy wyników w dziedzinach wymagających koncentracji.
Cel zajęć to osiągnięcie następujących korzyści :
- lepsza koncentracja,
- lepsza uwaga,
- łatwiejsze podejmowanie decyzji,
- skrócenie czasu reakcji,
- wzrost kreatywności,
- lepsza pamięć,
- szybsze uczenie się,
- zwiększona odporność na stres,
- zwiększona produktywność,
- zahamowanie lęków / tremy,
- głębszy i łatwiej osiągalny relaks,
- poprawa samopoczucia,
- lepsza integracja umysłu i ciała,
- zwiększenie pewności siebie / asertywności,
- lepsza samokontrola,
- rozwój samoświadomości,
- rozwój inteligencji emocjonalnej.
Zajęcia w wymiarze 3h/tygodniowo indywidualnie dla każdego ucznia prowadzone są już siódmy miesiąc. Odbywają się w gabinecie wyposażonym w nowoczesny sprzęt do terapii EEG Biofeedback. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach i robią znaczne postępy. Zajęcia prowadzi: pani mgr Olga Wielińska-Jachymiak.
Podstawowym warunkiem efektywności treningów EEG Biofeedback jest aktywny i systematyczny udział ucznia w zajęciach.
|
Dodane przez rafal_plewa dnia 19.03.2010 11:13:30. Czytano: 2715. |
|
|
|
|
|
|