 |
Tak jak powoli dobiega końca obecny rok szkolny, tak też pomału kończy się realizacja zajęć w obu zadaniach projektu „Rozwiń skrzydła”, który skierowany jest do uczniów klas i zespołów I,II,III Szkoły Podstawowej Nr 9. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jest on realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, w tym działanie: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; poddziałanie: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Ma on charakter systemowy i dotyczy Indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych. Jego głównym celem jest zapewnienie wszystkim uczniom klas I-III SP nr 9-L i UZ specjalistycznej pomocy o charakterze indywidualnym w oparciu o nowoczesne metody oddziaływania terapeutycznego.
Wszyscy uczniowie (31 osób) uczestniczą w zajęciach nauki czytania i pisania metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz biorą udział w terapii integracji sensorycznej prowadzonych na Sali, wyposażonej ze środków projektu. Podobnie nauka czytania i pisania odbywa się z wykorzystaniem zakupionych pomocy dydaktycznych ze środków projektu. Trzeba dodać, że z oszczędności w projekcie uzyskanych w ubiegłym roku kalendarzowym, zostały zakupione materiały, z których wykonano szafę dla właściwego zabezpieczenia sprzętu do terapii integracji sensorycznej.
Dotychczas zostało przeprowadzonych 240 godzin z zaplanowanych 264 w zadaniu I tj. nauki czytania i pisania metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz 277 godzin zajęć terapii integracji sensoryczno-motorycznej na 292 zaplanowane w projekcie. Na wszystkich prowadzonych zajęciach jest respektowana zasada równości szans płci. Obecnie przed 5 terapeutami prowadzącymi zajęcia - zadanie diagnozy końcowej oraz podsumowanie realizacji zadania. Terapeuta integracji sensorycznej przygotowuje dla wszystkich nauczycieli i rodziców uczniów – spotkanie informacyjne połączone z prezentacją zajęć nt. prowadzonej metody terapii, która – póki co - jest mało znana. W tym miejscu należy podkreślić wielkie zainteresowanie większości rodziców prowadzonymi zajęciami i ich zaangażowanie w dbałość o udział dzieci w zajęciach. Podobnie uczniom bardzo przypadła do gustu metoda terapii integracji sensorycznej. Często nie chcą oni opuszczać Sali terapii mimo, że czas zajęć już się skończył i czekają na nich rodzice, by zabrać ich do domu.
Miejmy nadzieję, że zaangażowanie uczniów będzie współmierne do założonego w projekcie wyniku terapii, a tym samym zostaną osiągnięte przyjęte wskaźniki i rezultaty. Przed Zespołem Projektowym przygotowanie ostatniego, tzw. Końcowego wniosku o płatność. Dotychczas złożone wnioski za okres od 1.08.2012 do 30 kwietnia 2013r. zostały zaakceptowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie.
|
Dodane przez rafal_plewa dnia 27.05.2013 16:46:01. Czytano: 1636. |
|
|
|
|
|
|