 |
To już nasza tradycja. Jak co roku, w miesiącach wiosennych, od marca do maja, w Szkole Podstawowej Nr 9-L trwa akcja edukacyjna "Zaczarowani czytaniem". W tym roku przebiega ona pod hasłem "W kręgu bajki polskiej". Dwa razy w tygodniu nauczyciele oraz zaproszeni goście czytają bajki poetów i pisarzy okresu romantyzmu: Aleksandra Fredry, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza. Któż nie pamięta z dzieciństwa przyjaciół, którzy nawet orzeszek "dzielili na dwoje"? Kto nie pamięta Pawła i Gawła, którzy w "jednym stali domku", a także niefortunnej przygody małpy, chcącej naśladować swoją panią podczas kąpieli? Ten świat, gdzie przywary zostają wyśmiane, a lojalność i dobroć nagrodzone, pomimo trudnego literackiego języka, nadal silnie swoją magią i niesamowitością działa na wyobraźnię tych małych i tych dużych czytelników.
Pomysł akcji wziął się z ogólnopolskiego przedsięwzięcia o nazwie "Cała Polska czyta dzieciom". Głośne czytanie to potężna stymulacja mózgu. Dzieci, którym przez wiele lat codziennie czytamy, same chętnie będą czytać. Dzieci, które czytają, mają większą wiedzę, podejmują lepsze decyzje, zwykle radzą sobie w życiu, w szkole i w późniejszej pracy lepiej, niż dzieci, którym nikt głośno nie czytał.
Uczniowie książek czytanych przez nauczycieli oraz zaproszonych gości słuchają bardzo uważnie, a zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystać, uczestnicząc w czterech konkursach: plastycznym, recytatorskim, czytelniczym oraz konkursie wiedzy o poznanych bohaterach. Wielki finał odbędzie się pod koniec maja, kiedy to nastąpi podsumowanie wszystkich działań oraz rozdanie nagród zwycięzcom konkursów. Organizatorzy przygotowują też spektakl teatralny, który będzie niespodzianką dla szkolnej widowni. O trwającej akcji informuje gazetka ścienna umieszczona przy szkolnej bibliotece.
Wierzymy, iż akcja czytelnicza odniesie spodziewany rezultat w postaci podniesienia samooceny uczniów, ich motywacji do nauki oraz stopnia funkcjonowania w społeczeństwie. |
Dodane przez rafal_plewa dnia 16.04.2014 09:12:00. Czytano: 1465. |
|
|
|
|
|
|