 |
| „Twórczość ks. Jana Twardowskiego w oczach dzieci”, czyli podsumowanie akcji edukacyjnej „Zaczarowani czytaniem” | Galeria zdjęć |
|
|
Ile kropek ma biedronka? Czy bociany rzeczywiście przylatują do nas 23 kwietnia? Na te i szereg innych pytań uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 9 szukali odpowiedzi w ciągu czterech miesięcy trwania akcji edukacyjnej „Zaczarowani czytaniem”. W tym roku z racji obchodów 100-lecia urodzin ks. Jana Twardowskiego, przez 20 minut dwa razy w tygodniu czytaliśmy wiersze i opowiadania tego poety.
Pomysł akcji wziął się z ogólnopolskiego przedsięwzięcia „Cała Polska czyta dzieciom”. Warto głośno czytać dzieciom. Głośne czytanie to potężna stymulacja mózgu. Dzieci, którym przez wiele lat codziennie czytamy, same chętnie będą czytać. Dzieci, które czytają, mają większą wiedzę, podejmują lepsze decyzje, zwykle radzą sobie w życiu, w szkole i w późniejszej pracy lepiej, niż dzieci, którym nikt głośno nie czytał.
Nie była to pierwsza taka akcja w naszej szkole. W poprzednich latach odbyło się ich kilka, m. in. sfinansowana przez Fundację im. Leopolda Kronenberga działającą przy CitiBank Handlowy akcja, której tematem przewodnim były książki Beaty Kołodziej, czy cykl spotkań „Zaczarowanych czytaniem” (w ramach projektu POKL), kiedy to poznaliśmy utwory krakowskiej autorki wierszy i opowiadań dla dzieci, pani Ewy Stadtmüller.
Przez cztery miesiące trwania akcji przeprowadzono cztery konkursy: plastyczny „Mój ulubiony bohater”, recytatorski, czytelniczy i konkurs wiedzy. Wybrane prace brały też udział w ogólnopolskim konkursie plastycznym fundacji „BO WARTO” z Warszawy. Finał akcji miał w tym roku zmienioną formę, ponieważ podsumowanie wszystkich działań akcji odbyło się podczas lekcji otwartej, która składała się z licznych ciekawych i różnorodnych elementów. Uczniowie musieli wykazać się nie tylko nabytą wiedzą odnośnie życia i twórczości ks. Jana oraz znajomością przeczytanych wierszy i opowiadań, ale także zaprezentować w konkursie recytatorskim przygotowane przez siebie wiersze. Ponadto uczniowie uczyli się robić zdrowe kanapki i startowali w zespołowym konkursie piosenki. W trakcie ćwiczeń pojawił się też element wychowawczy, mający na celu walkę z niepożądanymi zachowaniami w naszej szkole w ramach programu „Kulturalnie witamy wiosnę”. Uczniowie mieli za zadanie zaproponować kulturalne odpowiedniki agresywnych zachowań, zdarzających się w szkole i poza nią. W ten sposób powstał wspólny kodeks dobrego zachowania i słownik kulturalnych słów.
Warto organizować takie akcje po to, aby zachęcać dzieci i ich rodziców do głośnego, codziennego czytania. W naszej Placówce od lat udowadniamy, że czytanie jest alternatywną, ciekawą formą spędzania czasu wolnego, rozbudza aspiracje edukacyjne i podnosi motywację do nauki, jest także skuteczną i prostą metodą rewalidacji.
|
Dodane przez rafal_plewa dnia 03.06.2015 11:29:22. Czytano: 1715. |
|
|
|
|
|
|