 |
Do rozgrywek w konkursie wiedzy i umiejętności językowych „Mądra głowa” w kategorii dzieci młodszych stanęły dwie reprezentantki Przedszkola Emilka i Gabrysia oraz 3 kolegów z klas Szkoły Podstawowej.
Tym razem mali uczestnicy konkursu mieli za zadanie udać się na zakupy do różnych sklepów. Rozpoczęli od zwiedzania. Trafili więc kolejno do sklepu
z zabawkami, owocami, warzywami, literami i figurami. Ich zadaniem było nazywanie znajdujących się w sklepach produktów, a następnie słuchanie wyśpiewanego przez panie adresu sklepu oraz dokonanie zakupu. Dzieci musiały wykazać się uwagą, umiejętnością słuchania, rozumienia poleceń i znajomością nazw zabawek, warzyw, owoców, samogłosek i kształtów.
Najchętniej odwiedzanym przez nich sklepem był oczywiście ten z zabawkami.
Najmłodsi uczestnicy zajęć wspomagających rozwój mowy nie tylko
z powodzeniem sprostali wymaganiom konkursu, ale także dobrze się bawili.
Za umiejętnie wykonane zadania i udział w konkursie każdy uczestnik otrzymał dyplom oraz symboliczny słodki upominek.
W drugiej części konkursu do swoich zadań przystąpili uczniowie Gimnazjum i Szkoły Przysposabiajacej do Pracy. Mieli oni za zadanie wspomóc starego, steranego życiem pirata Haka, który nagromadził wiele skarbów, a teraz postanowił odpocząć i swoje skarby rozdać potrzebującym. Miał jednak wielki problem, gdyż pamięć spłatała mu figla – nie pamiętał w czym i gdzie ukrył swój skarb. Uczestnicy konkursu dysponując swoją wiedzą na temat części mowy sprytnie dopomogli Hakowi opisać wygląd skrzyni. Zbierając tylko rzeczowniki przeszli trasę labiryntu, a uważnie czytając tekst wykonali mapę według której dotarcie do skarbu nie było już problemem.
Zadania okazały się być na tyle interesujące, że wszyscy uczniowie mocno zaangażowali się w pomoc Hakowi, jednocześnie wykorzystując wiedzę zdobytą na zajęciach wspomagających rozwój mowy.
Zadania konkursowe opracowały i przeprowadziły panie
Barbara Jagiełowicz i Joanna Piotrowska-Ancew.
|
Dodane przez maria_krol dnia 22.02.2016 21:37:41. Czytano: 1198. |
|
|
|
|
|
|