LOGOTERAPIA 
     Celem zajęć jest korekta wad wymowy, rozwijanie słownictwa dzieci doskonalenie umiejętności rozumienia mowy oraz ćwiczenia praktycznego jej zastosowania. Stosując metodę dobrego startu, system percepcyjno- motoryczny Kepharta, metodę komunikacji wspierającej i wspomagającej Blissa czy metody relaksacyjne według Jacobsona logopedzi ułatwiają dzieciom z upośledzeniem umysłowym kontakt werbalny jak i niewerbalny z otaczającym je środowiskiem.
  
 
 
 
Nowością w pracy terapeutów jest aparat do EEG Biofeedback.
 
 
PSYCHOLOG 
     Dokonuje bieżącej oceny psychologicznej oraz przygotowuje opinię dla absolwentów ubiegających się o uzyskanie stopnia niepełnosprawności /tzw. renta socjalna, zasiłek pielęgnacyjny/. Udzielana bieżących porad i informacji dla Rodziców. Przygotowuje diagnozy psychologiczne do dalszego kształcenia, podjęcia pracy w zakładach pracy chronionej lub udziału w zajęciach Warsztatów Terapii Zajęciowej. 
  
 
 
  
GIMNASTYKA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA I HYDROTERAPIA 
Ogólne założenia:
- Profilaktyka oraz niwelowanie zaburzeń motoryki, korygowanie zaburzeń statyki ciała, zapobieganie zaburzeń statyki ciała, przeciwdziałanie pogłębianiu się ich oraz wyrównywanie niedoboru ruchu.
 
- Wspomaganie dynamiki rozwoju psychofizycznego oraz niwelowanie ujemnego wpływu przeciążenia szkolnego.
 
- Korygowanie znacznych odchyleń od normy przyjętej dla prawidłowej postawy ciała, eliminowanie zaburzeń w sferze morfologicznej (układ oddechowy, krążeniowy, nerwowy).
 
- Kształtowanie właściwej postawy wobec spraw zdrowia i wypoczynku oraz zainteresowanie uczniów różnymi formami aktywności ruchowej.
 
- Kształtowanie aktywnego i świadomego udziału uczniów w procesie terapeutycznym.
 
- Wdrażanie do samodzielnej korekcji wad oraz samokontroli i samooceny własnej postawy ciała.
 
 
Rodzaje ćwiczeń: 
- Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
 
- Ćwiczenia korygujące określoną wadę.
 
- Ćwiczenia elongacyjne.
 
- Ćwiczenia autygrawitacyjne.
 
- Ćwiczenia odruchu prawidłowej postawy.
 
- Ćwiczenia oddechowe.
 
- Ćwiczenia Klappa.
  
Hydroterapia,to metoda polegająca na zewnętrznym stosowaniu wody,
dzięki tym zabiegom następuję poprawa samopoczucia,
działa odżywczo na organizm, usuwa zmęczenie,
uspokaja i odpręża,
ma korzystny wpływ na układ krążenia, oddechowy, przemianę materii, układ pokarmowy, czynność nerek, funkcje skóry i funkcje obronne organizmu.
  
 
 
 
 
 
  
EEG Biofeedback 
     Celem treningu EEG Biofeedback jest pozytywna, 
korzystna dla zdrowia regulacja fal mózgu, pomaga trenowanemu uczyć się kierować swoją czynnością bioelektryczną 
mózgu, zwiększając występowanie pożądanych i hamując występowanie niepożądanych fal mózgu. 
 Wskazania do stosowania treningów EEG Biofeedback:
- zaburzenia procesu uczenia(dysleksja, dysgrafia, dyslalia),
 
- ADD i ADHD,
 
- padaczka,
 
- zaburzenia snu,
 
- autyzm,
 
- opóźnienie rozwoju dziecka i upośledzenie umysłowe,
 
- depresja,
 
- stany lękowe,
 
- zaburzenia koncentracji uwagi.
  
     Dodatkowe i bardziej szczegółowe informacje dotyczące treningów można uzyskać u Teresy Jagody prowadzącej treningi EEG Biofeedback.
  
 
 
 
 |  
  |  
  | 
Przedszkole Specjalne, Szkoła Podstawowa Nr 9 -UZ, Szkoła Przysposabiająca do Pracy, Oddział Rewalidacyjno-Wychowawczy w Specjalny Ośrodek  Szkolno-Wychowawczy Nr 1 Adres: 34-400 Nowy Targ ul. Jana Pawła II 85
  Telefon/Fax: 18 266-24-08 lub 18 266-24-09 numer wewnętrzny: 21 e-mail: zpswo@nowotarski.edu.pl
 
  Jak dojechać? |  
  |   
 |