|
| Projekt "Rozwiń Skrzydła" |
|
Projekt w zakresie indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych pt "ROZWIŃ SKRZYDŁA"
Informacje o projekcie: Projekt systemowy
Numer i nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Numer i nazwa Działania: 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty
Numer i nazwa Poddziałania: 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych
Okres realizacji projektu:01.08.2012 do 31.07.2013r.
Projekt będzie realizowany przez jeden rok szkolny i jest skierowany do uczniów klas I – III SP 9 –L i UZ. (Przewidywany udział 32 osób , w tym 11 dziewcząt i 21 chłopców.)
Celem głównym projektu jest zapewnienie wszystkim uczniom klas I-III SP nr 9-L i UZ specjalistycznej pomocy o charakterze indywidualnym w oparciu o nowoczesne metody oddziaływania terapeutycznego.
Cele szczegółowe projektu to:
- Podniesienie stopnia opanowania umiejętności czytania i pisania.
- Rozwój mowy i korygowanie wad wymowy.
- Poprawa stopnia psychomotorycznego i społecznego funkcjonowania uczniów.
- Stworzenie warunków w szkołach objętych wsparciem umożliwiających zastosowanie nowoczesnych metod pracy terapeutycznej poprzez wyposażenie bazy szkoły w niezbędne pomoce dydaktyczne w okresie do końca realizacji.
Wsparciem w ramach niniejszego projektu zostaną objęci wszyscy uczniowie klas I,II,III Szkoły Podstawowej nr 9-L oraz wszyscy uczniowie Zespołów edukacyjno-terapeutycznych I,II,III Szkoły Podstawowej nr 9-UZ przy SOSW nr 1 w Nowym Targu, ucz¹cy się w tej Szkole w okresie realizacji projektu - z racji posiadanego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Będą oni objęci wsparciem w zakresie wskazanym przez diagnozę i wytyczne Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz przez zespół nauczycieli Szkoły.
Cel główny projektu i cele szczegółowe będą realizowane poprzez następujące działania:
Zajęcia dodatkowe w SP nr 9-L i UZ: Zajęcia nauki czytania i pisania metodą symultaniczno-sekwencyjną oraz doposażenie bazy dydaktycznej. W ramach tego zadania będą zorganizowane zajęcia nauki czytania i pisania z zastosowaniem metody symultaniczno-sekwencyjnej w wymiarze 264 godzin (1 godzina dla ucznia tygodniowo), z wykorzystaniem zakupionych w projekcie pomocy dydaktycznych. Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach w 4-osobowych zespołach. Metoda uwzględnia wszystkie aspekty rozwojowe: percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, motorykę, pamięć, mowę, myślenie. W zajęciach zostaną wykorzystane podręczniki i pomoce zakupione do pracy tą metodą. Liczba godzin na jednego ucznia w ramach tego zadania wyniesie 30 h w ciągu roku szkolnego zgodnie z wymogami zawartymi w „Zasadach przygotowywania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania”.
Zajęcia dodatkowe w SP nr 9-L i UZ: Zajęcia terapii integracji sensorycznej oraz doposażenie bazy dydaktycznej W ramach tego działania zostaną zorganizowane zajęcia dla wszystkich uczniów, jako że terapia integracji sensorycznej nie jest uczeniem konkretnych umiejętności (czytanie, pisanie, liczenie), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą dla rozwoju tych umiejętności. I wszyscy uczniowie będą uczestnikami tych zajęć, chociaż w różnym zakresie. Na potrzeby skonstruowania właściwej diagnozy i z uwagi na całkowicie nową formę terapii, jaką dla uczestników projektu jest terapia SI, na pierwszym etapie terapii (01.09.2012 - 31.12.2012) uczeń będzie uczestniczył w zajęciach 1 godzinę tygodniowo w grupie 2-3 os. Wtedy zostanie przeprowadzone 202 godziny zajęć. Na drugim etapie projektu (01.01.2013 - 30.06.2013) zajęcia będą prowadzone w grupie 4,5,6-osobowej. W sumie zostanie przeprowadzonych 292 godziny zajęć. Zajęcia będą prowadzone na sali do terapii integracji sensorycznej, która zostanie wyposażona w sprzęt do realizacji zadania zakupiony ze środków projektu. Liczba godzin na jednego ucznia w ramach tego zadania wyniesie ponad 30 h w ciągu roku szkolnego, zgodnie z wymogami zawartymi w "Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania".
Spodziewane rezultaty projektu:
Podniesienie umiejętności czytania nie tylko pomoże uczniom osiągnąć sukces edukacyjny na kolejnym etapie kształcenia, ale też przyczyni się do budowania systemu językowego, który stoi u podstaw większości procesów poznawczych, a te przecież warunkują całość przyswajania wiedzy. Przyczyni się ono również do poprawy społecznego funkcjonowania dzieci. Tym samym pozwoli im w przyszłości na aktywne włączenie się w życie społeczne środowiska jako pełnoprawnym obywatelom.
Z kolei zastosowanie zajęć z terapii integracji sensorycznej przyczyni się do poprawy funkcjonowania dziecka, ponieważ prawidłowy rozwój zmysłów, zarówno organów zmysłów jak i percepcji sensorycznej, stanowi niezbędny warunek dobrego samopoczucia dziecka, zachowania i uczenia się bez zaburzeń i dysfunkcji.
Wartość dodana projektu: dostarczenie usług, które byłyby nieosiągalne bez wsparcia z EFS (nieuwzględnionych w dotychczas oferowanych w ramach środków publicznych) oraz przez świadczenie usług o wysokiej jakości, które bez EFS nie mogłyby zostać wdrożone (doposażenie sali w sprzęt do terapii integracji sensorycznej).
Adresy internetowe - artykuły nt projektu "Rozwiń Skrzydła"
GÓRAL
PODHALE24
PODHALEREGION
WATRA
MAŁOPOLSKAONLINE
>>> GALERIA ZDJĘĆ <<<
|
|
|
|
|
|