 |
| Zdobywamy nowe doświadczenia |  |
|
|
Uczniowie kształcący się na kierunku pracownik pomocniczy obsługi hotelowej odbywają praktyki w Pensjonacie Toporów*** w Białce Tatrzańskiej, zapoznają się z funkcjonowaniem obiektu hotelowego i nabywają nowe doświadczenia.
Praktykanci zawodu swoje praktyki odbywają w każdym pionie hotelowym: służba pięter, recepcja, gastronomia, a także w otoczeniu obiektu hotelowego.
Na powyższych stanowiskach wykonują prace takie jak:
Dział służby pięter:
- sprawnie przygotowują pokoje do przyjęcia gości,
- sprawdzają stan wyposażenia pokojów noclegowych,
- utrzymują czystość i porządek w jednostkach mieszkalnych,
- dbają o porządek w ogólnodostępnej części obiektu noclegowego,
- stosują środki czystości zgodnie z przeznaczeniem,
- posługują się ręcznym i zmechanizowanym sprzętem do utrzymywania czystości,
- segregują i transportują bieliznę do prania,
Dział gastronomiczny:
- przygotowują w zakresie podstawowym sale do obsługi konsumentów,
- zbierają po konsumpcji i odnoszą naczynia oraz sztućce do zmywania,
- segregują i zmywają zastawę stołową oraz sprzęt kuchenny,
- uczą się jak sprawnie przechowywać zastawę i bieliznę stołowa oraz sprzęt kuchenny,
- rozróżniają surowce stosowane w technologii gastronomicznej,
- wykonują prace związane ze wstępnym i właściwym przygotowaniem surowców,
- uczą się posługiwać podstawowym sprzętem kuchennym,
- wykonują prace porządkowe w kuchni i na zapleczu,
- wykonują prace związane z przechowywaniem i dostarczaniem surowców i półproduktów,
- segregują odpady i surowce wtórne,
Pralnia hotelowa:
- wykonują określone prace w pralni hotelowej,
Służba parterowa :
- uczą się jak sprawnie transportować bagaż gości hotelowych,
Otoczenie obiektu hotelowego:
- uczą się sprawnie obsługiwać sprzęt do utrzymania porządku wokół hotelu,
- pielęgnują rośliny ozdobne,
- dbają o hotelowe tereny zieleni,
- dokonują konserwacji i prostych napraw sprzętu i urządzeń rekreacyjnych,
- uczą się savoir vivr'u czyli jak postępować zgodnie z zasadami kultury osobistej i etyki zawodu,
- dbają o bezpieczeństwo gości i ich mienie,
- stosują przepisy prawa dotyczące wykonywanych zadań zawodowych,
- uczą się przestrzegać przepisów BHP i PPOŻ oraz ochrony środowiska,
|
|
|
|
|
|